فروشگاه اینترنتی چیگو کالا
0 محصولات نمایش سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

داستان برند ویرپول، بیش از یک قرن تولید لوازم خانگی

ویرپول (Whirlpool) با نگارش صحیح ویرلپول (و تلفظ صحیح ورل‌پول) شرکتی آمریکایی با بازار بین‌المللی در صنعت لوازم خانگی است که فعالیت خود را از سال‌های ابتدایی قرن بیستم و با تولید ماشین لباسشویی شروع کرد. این شرکت اکنون در فهرست معتبر فورچن ۵۰۰ قرار دارد و با درآمدی نزدیک به ۲۱ میلیارد دلار و بیش از ۹۲ هزار کارمند، از فعالان قابل احترام صنعت لوازم خانگی محسوب می‌شود. ساختمان مرکزی لوازم خانگی برند ویرپول در بنتون هاربر میشیگان قرار دارد.

ویرپول در سرتاسر جهان بیش از ۷۰ مرکز تولیدی و تحقیق و توسعه دارد که ۹ مرکز تولیدی آن در کشور زادگاه یعنی آمریکا قرار دارد. محصولات ویرپول امروز در بیش از ۱۷۰ کشور جهان به‌فروش می‌رود. دوسوم از فروش برند در آمریکای شمالی، ۲۰ درصد در اروپا و ۱۱ درصد در آمریکای لاتین رخ می‌دهد.

داستان ویرپول:

داستان ویرپول با شرکتی به‌نام Upton Machine شروع شد. لو اوپتون در سال ۱۹۱۱ به‌همراه عمویش اموری اوپتون این شرکت را راه‌اندازی کرد. اولین فروشگاه آن‌ها در سنت جوزف میشیگان بود. لو اوپتون پیش از راه‌اندازی شرکت جدید، نماینده‌ی شرکت بیمه بود و در یک قرارداد حمایت بیمه‌ای از شرکت لوازم خانگی کوچک، سرمایه‌ی خود را از دست داد. طرف قرارداد مذکور، برای جبران خسارت اوپتون، حق استفاده از پتنت یک ماشین لباسشویی دستی را به او داد.

اموری اوپتون، با استفاده از پتنت ماشین لباسشویی، یک نمونه‌ی اولیه تولید کرد و توانست موتور الکتریکی را هم به آن اضافه کند. او و لو با جذب سرمایه‌ی پنج هزار دلاری از شریکی دیگر، شرکت اوپتون ماشین را با هدف تولید و فروش ماشین‌های لباسشویی راه‌اندازی کردند. اولین مشتری آن‌ها، شرکتی به‌‌نام Commonwealth Edison در شیکاگو بود. قرارداد فروش اول تا سه سال پابرجا بود تا اینکه شرکت مذکور، تولید ماشین لباسشویی را در کارخانه‌های خود شروع کرد.

از دست دادن مشتری اول برای اوپتون دردناک بود، اما شرکت توانست با تولید محصولات متفرقه همچون اسباب‌بازی و تجهیزات گردشگری و لوازم جانبی خودرو، به حیات خود ادامه دهد. آن‌ها در سال ۱۰۱۶ مجددا مشتری سازمانی پیدا کرده و قراردادی برای تولید دو مدل ماشین لباسشویی برای شرکت Sears, Roebuck امضا کرد. شرکت مذکور، محصولات را به‌صورت فروش پستی برای مشتریان عرضه و از برند Allen برای ماشین‌های لباسشویی اوپتون استفاده می‌کرد. فروش در سال‌های جنگ جهانی اول و پس از آن با آمار خوبی ادامه یافت. ازطرفی اوپتون برای گریز از وابسته بودن به یک مشتری، ماشین لباسشویی با برند اختصاصی خود را هم در سال‌های ابتدایی دهه‌ی ۱۹۲۰ به بازار عرضه کرد.

شرکت سیرز:

شرکت سیرز در دهه‌ی ۱۹۲۰ رشد مناسبی را تجربه کرد و به بازار خرده‌فروشی هم وارد شد. آن‌ها اوپتون را به‌عنوان تنها تأمین‌کننده‌ی ماشین لباسشویی انتخاب کرده بودند. اوپتون مجبور بود تا ظرفیت تولید و انبارداری خود را برای پاسخ به نیاز روزافزون سیرز افزایش دهد. البته سیرز هم در این سیر با پرداخت وام ۸۷ هزار دلاری به توسعه در اوپتون کمک کرده بود.  شرکت جدید به‌نام Nineteen Hundred Corporation به کار خود ادامه داد و حتی در دوران رکورد بزرگ ابتدای قرن بیستم هم دوام آورد. آن‌ها حتی در دوران رکود، ظرفیت‌های تولید خود را هم افزایش دادند و تجهیزات تولیدی را هم پیشرفته‌تر کردند تا نیاز روبه‌افزایش بازار را برطرف کنند. به‌علاوه، در سال ۱۹۳۷ نیز اقدام برای عرضه‌ی عمومی سهام در بازار بورس نیویورک و شیکاگو انجام شد.

شرکت ناینتین هاندرد در جریان جنگ جهانی دوم، قطعات اسلحه و تجهیزات مشابه را برای ارتش آمریکا تولید می‌کرد. آن‌ها همچنین در دهه‌ی ۱۹۴۰ فعالیت‌های تحقیق و توسعه‌ی متعددی را متمرکز بر تولید ماشین لباسشویی با ساختار چرخشی و خودکار پیش بردند. ماشین مذکور که به‌نام Jeep شناخته می‌شد، در سال ۱۹۴۷ و تحت برند Kenmore توسط سیرز به بازار عرضه شد. یک سال بعد، ناینتین هاندرد محصول نوآورانه‌ی خود را با برند اختصاصی و جدید ویرپول به بازار عرضه کرد.

الیشا گری در سال ۱۹۴۹ جایگزین لو اوپتون شد و مدیریت کل شرکت را در دست گرفت. در آن سال‌های پس از جنگ جهانی دوم، تقاضای بازار برای محصولات مصرف‌کننده بسیار افزایش یافته بود. ناینتین هاندرد برای پاسخ به همین تقاضای رو به افزایش، انواع محصولات جدید را تحت برند ویرپول به بازار عرضه کرد. ماشین‌های لباسشویی سنتی و خودکار، خشک‌کن لباس و اتو، مجموعه‌ی محصولات خانواده‌ی ویرپول را شکل می‌‌داد. در سال ۱۹۵۰، نام شرکت نیز به Whirlpool Corporation تغییر کرد.

رقابت ویرپول:

باوجود فروش مناسب محصولات ویرپول در میانه‌ی دهه‌ی ۱۹۵۰، شرکت بیش‌ازحد به محصولات مخصوص شست‌وشوی لباس متمرکز بود. همین مورد نقطه ضعفی بود که آن‌ها را در مقابل رقبایی با تنوع بیشتر محصولات، تهدید می‌کرد. ویرپول در سال ۱۹۵۵ با شرکت Seeger Refrigerator ادغام شد و خط تولید یخچال را هم به کارخانه‌های خود افزود. به‌علاوه، تجهیزات تهویه‌ی هوا و پخت‌وپز هم در سال ۱۹۵۵ به خانواده‌ی محصولات ویرپول اضافه شد. خانواده‌های جدید، ابتدا توسط شرکت Radio Corporation of America تولید شده. و پس از شروع همکاری با ویرپول نیز با برند RCA-Whirlpool فروخته شدند. توسعه‌ی خطوط تولید در سال‌های بعد هم ادامه داشت. و در سال ۱۹۵۷ و پس از ادغام با Birt man، جاروبرقی هم به دسته‌ی محصولات برند ویرپول افزوده شد.

فعالیت‌های خیرخواهانه و بشردوستانه‌‌ی ویرپول از سال ۱۹۵۱ جلوه‌ی رسمی گرفت. شرکت که از سال‌های ابتدایی فعالیت‌هایی جدی در جهت فرهنگ‌سازی سازمانی و حمایت از نیروی انسانی برداشته بود. در میانه‌ی قرن بیستم تصمیم گرفت تا برنامه‌های خود را به خارج از سازمان نیز توسعه دهد. بنیاد ویرپول در سال ۱۹۵۱ راه‌اندازی شد تا مشکلات بین‌المللی را ازطریق فعالیت‌های داوطلبانه هدف قرار دهد. یک سال بعد، برنامه‌ی بورسیه‌ی تحصیلی شرکت برای فرزندان کارکنان راه‌اندازی شد.

بازار کسب و کار:

با افزایش تنوع لوازم خانگی برند ویرپول، نقش توزیع‌کننده‌ها و فروشنده‌های مستقل در توسعه‌ی کسب‌وکار، روز‌به‌روز بیشتر شد. آن‌ها نقش مهمی در فعالیت‌های بازاریابی و فروش برند داشتند. در سال ۱۹۵۷ زیرمجموعه‌ای با هدف ارائه‌ی تسهیلات مالی و اعتباری به فروشنده‌های مستقل راه‌اندازی شد. تا به تثبیت موقعیت ویرپول به‌عنوان پیش‌گام بازار لوازم خانگی کمک کند. در سال ۱۹۵۸، ویرپول برای اولین‌بار بازار خارج از ایالات متحده را هدف قرار داد. و در تعدادی از تولیدکننده‌های لوازم خانگی در برزیل، سرمایه‌گذاری کرد.

لوازم خانگی برند ویرپول

دهه‌ی ۱۹۶۰، با اوج‌گیری فرهنگ مصرف‌گرایی همراه بود. تقاضای بسیار زیاد ازسوی مشتریان، فشار زیادی به تولیدکننده‌های لوازم خانگی وارد می‌کرد. و آن‌ها مجبور به ارائه‌ی خدمات و محصولات با کیفیت هرچه بیشتر بودند. ویرپول برای پاسخ به همین نیاز، برنامه‌های خدماتی جدید را با محصولات بیشتر به بازار عرضه کرد. در همان زمان، افزایش رقابت باعث شده بود تا شرکت‌ها مجبور به کاهش قیمت شوند. ویرپول برای حل مشکل جدید تصمیم گرفت. تا فرایندهای تولید را هرچه بیشتر ساده‌سازی کند و هزینه‌های تولید را کاهش دهد. به‌علاوه، برند ویرپول به‌قدری اعتبار پیدا کرده بود که با توافق با RCA، نام آن‌ها را از برند محصولات خود حذف کرد.

لوازم خانگی برند ویرپول در سال ۱۹۶۰ دستگاه عمومی شست‌وشو و خشک‌کن با عملکرد سکه‌ای را به بازار عمومی معرفی کرد. و همچنین زیرمجموعه‌ای به‌نام Commercial Laundry and Dry-Cleaning Equipment Division به راه انداخت. که دستگاه‌های عمومی و خصوصی خشک‌شویی را طراحی و تولید می‌کرد. در همان سال، اولین همکاری‌های ویرپول با ناسا شکل گرفت. و برند آمریکایی، آشپزخانه‌ی آزمایشی فضایی را برای مأموریت‌های فضایی طراحی کرد. که بعدا در پروژه‌های جمینی و آپولو و ایستگاه فضایی اسکای‌لب به‌کار رفتند.

تنوع ویرپول:

لوازم خانگی برند ویرپول در دهه‌ی ۱۹۶۰ تمرکز زیادی بر تنوع دادن به صنایع هدف داشت که نتایج مثبت و منفی هم‌زمانی به‌همراه داشت. آن‌ها در سال ۱۹۶۴ شرکتی به‌نام Heil-Quaker را خریداری کردند. که حوزه‌ی خدمات را از محصولات لوازم خانگی به تجهیزات سرمایشی و گرمایشی مرکزی توسعه می‌داد. البته خرید مذکور موفق نبود و چند دهه بعد در سال ۱۹۸۶ فروخته شد. از خریدهای ناموفق دیگر می‌توان به Warwick Electronics اشاره کرد که آن هم یک دهه پس از خرید، فروخته شد. ویرپول در سال ۱۹۶۹ با خرید سهام در شرکت John Inglis وارد بازار کانادا شد. در سال‌های بعد، سهام ویرلپول در شرکت کانادایی افزایش یافت. و امروز Inglish به‌عنوان بازوی عملیاتی شرکت در کانادا شناخته می‌شود.

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*

جواب سوال‌هاتون رو می‌تونید در زیر پیدا کنید. در غیر اینصورت از ما بپرسید، ما همیشه به سوالاتتون جواب می‌دهیم.
شرایط کسب امتیاز از طریق ثبت نظر چیست؟
شما می توانید پس از دریافت سفارش، نظر خود را در رابطه با محصول خریداری شده در چیگو کالا بنویسید. پس از تایید نظر شما توسط کارشناسان چیگو کالا، امتیاز برای شما ثبت می‌شود.تا قبل از تایید نظر امتیاز شما در قسمت تاریخچه بخش امتیازات در صف نمایش داده میشود.
چرا بایستی در حساب کاربری شماره کارت ثبت کنم؟
در صورتی که از خرید خود منصرف شوید چیگو کالا در کمترین زمان ممکن مبلغ را به شماره کارت شما برگشت می دهد. مهم است که شماره کارت به نام مالک حساب کاربری ثبت داشته باشید
چرا بایستی در حساب کاربری آدرس ایمیل ثبت کنم؟
کلیه مکاتبات چیگو کالا با آدرس ایمیل شما انجام می شود.